Permanenta uppgifter i Styrelsen (FVH) 2014
http://viktoriahuset.weebly.com/401/login.php?redirect=/intranet.html
1. Ordförande. Kallelse till styrelsemöten, gör förslag till dagordning, leder styrelsemötena, följer upp besluten. Betalar fakturor. Tecknar föreningen. Kansliansvarig.
2. Vice ordförande. Gör ordförandens uppgift om ordföranden är förhindrad. Tecknar föreningen.
3. Sekreterare. Skriver protokoll, skickar ut protokoll och handlingar, förvarar föreningens handlingar. Tecknar föreningen.
4. Kassör. Bokför husets ekonomiska transaktioner. Gör bokslut. Rapporterar till styrelsen om ekonomin. Fakturerar.
5. Postansvarig. Ansvarar för brevlådorna. Öppnar och besvarar (fysisk) post. Fördelar (fysisk) post.
6. Säkerhetsansvarig. Ansvarar för låssystemet inklusive porttelefon. Ansvarar för larmsystemet. Lämnar underlag för fakturering av brickor.
7. Föreningsadministratör. Administrerar intresseanmälningar till lokaler. Besvarar frågor om huset. Kontaktperson för huset. Uppdaterar föreningslistan. Skriver hyreskontrakt. Skyltar huset.
8. Anställnings-administratör. Kontakt till AF och Försäkringskassan. Administrerar och rekryterar Fas 3 och dylika anställningsformer.
9. Arbetsgivar-administratör. Kontaktperson och uppgiftslämnare till Arbetsgivarförening och pensionskassa.
10. Arbetsledare för personal. Leder och fördelar arbetet för anställd personal. Ansvarar för handkassan. Ansvarar för reservnycklar. Rapporterar arbetstider till Försäkringskassan.
11. Brandansvarig.
12. Informationsansvarig.
13. Uthyrningsansvarig.
14. Aktivitetsansvarig. Fixardag. Luciafirande. Loppis.
15. Sammankallande i Logistikgruppen.
16. Lokalvårdansvarig. Städsamordning. Göra städscheman eller zon-indelningar.
1. Ordförande. Kallelse till styrelsemöten, gör förslag till dagordning, leder styrelsemötena, följer upp besluten. Betalar fakturor. Tecknar föreningen. Kansliansvarig.
2. Vice ordförande. Gör ordförandens uppgift om ordföranden är förhindrad. Tecknar föreningen.
3. Sekreterare. Skriver protokoll, skickar ut protokoll och handlingar, förvarar föreningens handlingar. Tecknar föreningen.
4. Kassör. Bokför husets ekonomiska transaktioner. Gör bokslut. Rapporterar till styrelsen om ekonomin. Fakturerar.
5. Postansvarig. Ansvarar för brevlådorna. Öppnar och besvarar (fysisk) post. Fördelar (fysisk) post.
6. Säkerhetsansvarig. Ansvarar för låssystemet inklusive porttelefon. Ansvarar för larmsystemet. Lämnar underlag för fakturering av brickor.
7. Föreningsadministratör. Administrerar intresseanmälningar till lokaler. Besvarar frågor om huset. Kontaktperson för huset. Uppdaterar föreningslistan. Skriver hyreskontrakt. Skyltar huset.
8. Anställnings-administratör. Kontakt till AF och Försäkringskassan. Administrerar och rekryterar Fas 3 och dylika anställningsformer.
9. Arbetsgivar-administratör. Kontaktperson och uppgiftslämnare till Arbetsgivarförening och pensionskassa.
10. Arbetsledare för personal. Leder och fördelar arbetet för anställd personal. Ansvarar för handkassan. Ansvarar för reservnycklar. Rapporterar arbetstider till Försäkringskassan.
11. Brandansvarig.
12. Informationsansvarig.
13. Uthyrningsansvarig.
14. Aktivitetsansvarig. Fixardag. Luciafirande. Loppis.
15. Sammankallande i Logistikgruppen.
16. Lokalvårdansvarig. Städsamordning. Göra städscheman eller zon-indelningar.
Kansliets uppgifter 2014
Studieansvarig.